MENU

A Stresszirtó

 

A Stresszirtó

Még egyszer utoljára körülnézek az irodában. A falakon halvány elszíneződések jelzik festményeim, plakátjaim, okleveleim hűlt helyét. Az asztal üres. Kedvenc tollam, a feleségem fényképe meg még néhány apróság kartondobozban a hónom alatt. Hát ennyi. Kilépek a helyiségből, és még egyszer utoljára behúzom magam mögött az ajtót. Öt óra. Az elmúlt kilenc évben ritkán mentem haza 7 előtt. Hja, a reklámszakmában a munkanap nem a munkaidő végéig tart, még csak nem is estig, hanem anyagleadásig. Csak utána lehet hazamenni.


Az előtérben minden szem rám szegeződik. Egyikben őszinte öröm tükröződik, másikban őszinte irigység. Kétéves kiküldetés a New York-i irodánkba, ez mindenki álma. Miért pont én a négy igazgató közül? – kérdezik magukban. Mert én bírtam a legtöbbet. Mert amikor már mindenki összeomlott, én akkor sem. Az amerikaiaknak ez tetszett meg. Azt mondták, olyan vagyok, mint a pálmafa, ami nő a teher alatt. Végignézek kollégáimon. Huszonéves fiatalok, arcukon mégis nyomot hagyott már az állandó időzavar, a teljesítménykényszer feszültsége, a stressz. Egy pillanatra felmerül bennem, hogy szólok nekik, vigyázzanak magukra. Beszélek nekik arról, hogy amit mi itt naponta végigcsinálunk, az a stressz melegágya, és hogy a betegségeknek hihetetlenül magas aránya, mintegy 80%-a kötődik a szervezetet ért stresszhatásokhoz: érelmeszesedés, magas vérnyomás, cukorbaj, depresszió, daganatos betegségek, és a sornak még nincs vége. Elárulnám, hogy nekem a Stress Management B-vitaminjai segítettek abban, hogy megőrizzem a munkabírásomat, derűs maradjak és kiegyensúlyozott. Segített, hogy emberi módon kezeljem a beosztottjaimat akkor is, ha hibáztak, akkor is, ha égett a ház, akkor is, ha elvesztettünk egy ügyfelet.


Elmondanám nekik, hogy a Stress Managementben minden benne van, amire stresszes életmódunk mellett agyunknak szüksége lehet: B1-, B2-, B3-, B4-, B5-, B6-, kolin (vagy B8-vitamin), inozitol (vagy B9-vitamin) és B12-vitamin. Az eredmény: kedvező hatás az idegrendszerre és a szellemi teljesítményre. A fejfájás és a magas vérnyomás csökken, javul a vérkeringés. A vörösvértestek képződése intenzívebb. A vas jobban felszívódik, a szénhidrátok és a zsírok könnyebben alakulnak energiává. Az izomszövetek gyorsabban regenerálódnak. Enyhül az idegfeszültség. Javul az agyműködés, a memória, az idegingerületek továbbítása, az agysejtek táplálása. Mérséklődik az ingerlékenység, javul a koncentráció, az emlékezőképesség. Persze nem mondok semmit. Nem jó pillanat ez az életmódtanácsokhoz. Mindenkivel kezet fogok, gyorsan mondunk egy-két jópofa dolgot, hiszen mindenki szaladna már az asztalához. Persze, a határidők. Csak én vagyok nyugodt. Kisétálok az épületből, és nagyot szippantok a tavaszi levegőből.